Een online verdienmodel voor jouw business

Wanneer jij een digitale business hebt, of van plan bent om te gaan starten, is het belangrijk dat je hier de goede online verdienmodellen voor kiest. In dit blog nemen we enkele online verdienmodellen door die jij kunt gebruiken voor jouw digitale bedrijf.

Het advertentiemodel

Wanneer jij reeds een digitaal bedrijf of platform hebt waarop al redelijk veel verkeer komt, dan is het goed mogelijk om een advertentiemodel als verdienmodel te gebruiken. Je kunt direct bedrijven benaderen waarvan je denkt dat ze geïntresseerd zijn in het benaderen van de doelgroep die jouw website bezoekt. Advertenties kun je verkopen in de vorm van visuele banners of een tekstueel artikel. 

Het affiliate model 

Veel bedrijven bieden een bepaald percentage commissie als jij ze nieuwe leads of klanten bezorgd via ene gepersonaliseerde link. Wanneer jij een website hebt over zoekmachineoptimalisatie, dan kan het aantrekkelijk zijn om reviews te schrijven over verschillende SEO software systemen. Onderaan het artikel voeg je een call to action toe met hierin de link naar de gepersonaliseerde link. Als iemand die via jouw website uiteindelijk een abonnement aanschaft, kun jij rekenen op een commissie van bijvoorbeeld 10%. 

Een abonnementsmodel

Met een abonnementsmodel betaalt jouw klant je een periodiek bedrag in ruil voor een bepaald product of dienst. Wanneer jij een informatieve website hebt over beleggen, dan zou je ervoor kunnen kiezen om maandelijks voor een bepaald bedrag je meest waardvolle beleggingstips toe te sturen.

Natuurlijk bestaan er nog veel meer online verdienmodellen, maar hopelijk heb je met deze drie al wat inspiratie opgedaan. Wanneer je verder zoekt, ga je nog vele verschillende online verdienmodellen vinden die jij kunt gebruiken.