Leuke momenten om relatiegeschenken te geven

Of het nu gaat om een gratis pen, pet of powerbank, artikelen met een bedrijfslogo er op zijn een van de beste manieren om de naamsbekendheid te vergroten en leads te genereren. Relatiegeschenken zijn een krachtig marketinginstrument waarvan het doel is om klanten aan te trekken, relaties te verstevigen en aantrekkingskracht voor een merk te creëren. Mensen vinden het leuk om iets gratis te krijgen en waarderen de geste.

Dat is ook de reden dat bedrijven en organisaties steeds vaker hun klanten en relaties verrassen met een leuk, grappig, uniek, handig of speciaal relatiegeschenk. Maar wat is nu het beste moment om een relatiegeschenk te geven, behalve de geijkte momenten als een beurs, bijeenkomst of kerstmis? Zodat je nog meer opvalt en de klant zich jouw bedrijf of product zal blijven herinneren?

Top kwaliteit
  1. Introductie van een nieuw product. Aan de ontwikkeling van een nieuw artikel gaat veel tijd vooraf en er zit veel geld in. Bedenk dan ook bij de introductie een leuk relatiegeschenk dat een connectie heeft bij dit nieuwe product. Het is zelfs mogelijk om het product custom made helemaal precies na te maken als bijvoorbeeld USB stick of Powerbank. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
  2. Verhuizing. Ga je verhuizen naar een nieuw pand. Neem dan de gelegenheid te baat om dit op een leuke manier te communiceren naar je klanten, relaties en medewerkers. Stuur ze een leuk verhuisbericht met daarin een grappige gadget. Succes verzekerd!
  3. Andere momenten in het jaar die een haakje vormen en die niet door iedereen gebruikt worden. Wat te denken van Valentijn ( liefde, genegenheid), Pasen ( voorjaar, nieuwe dingen), Koningsdag ( iedereen viert feest, oranje boven). Daarnaast kun je natuurlijk ook wat bedenken rondom niet zulke bekende dagen ( dag van de fiets; kom op de fiets, internationale koffiedag; zullen we samen weer eens een bakkie doen) en zo veel meer.
  4. Verjaardag van je klanten. Als je dit in een kalender kunt zetten en ze dan wat toestuurt ben je natuurlijk helemaal de bom.
  5. Verzin zelf een feestdag en verras je klanten, prospects en medewerkers met een leuke gimmick
Groot aanbod

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.