SEO: waar let de zoekmachine van Google op?

Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine in de wereld. Elke dag worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd. Zo ook voor het vinden van producten en diensten. Het is dus voor jouw website belangrijk om hoog in de zoekresultaten terecht te komen. In dit artikel leg ik uit wat SEO is en waar de zoekmachine van Google op letten.

Wat is SEO?

SEO is een afkorting dat staat voor ‘search engine optimization’. Een ander woord hiervoor is zoekmachine optimalisatie. Dit heeft betrekking op alle activiteiten die samen als doel hebben om hoger in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Meestal kiest een bedrijf ervoor om een een online marketing bureau Eindhoven in te schakelen om deze activiteiten uit te voeren.

De kwaliteit van de content

Eén van de graadmeters van Google om een website te beoordelen, is de kwaliteit van de content dat op de website staat. Dit is ook het onderdeel waar SEO bij komt kijken. Wanneer je SEO uitvoert, ben je onder andere bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de content op een website. Dit is ook waar veel online marketeers zich mee bezighouden als een bedrijf kiest voor SEO uitbesteden.

Context en locatie

Zoekopdrachten zijn afhankelijk van de context. Er wordt gekeken naar de alinea waarin de zoekwoorden staan. Daarnaast is het ook afhankelijk van de locatie. Als je in Rotterdam woont, zijn de eerste resultaten vaak websites uit de omgeving van Rotterdam. Google probeert op deze manier voor de bezoeker relevante websites aan te bieden.