Heel veel mensen zijn actief op social media. Social media is een dingetje wat je niet meer kan missen in ons tijdperk. Alles gaat online en je kunt ook van alles en nog wat online vinden. Zowel bedrijven en andere grote organisaties maken gebruik van social media. Grote bedrijven kunnen social media beheer uitbesteden. Ook kleinere bedrijven en Influencers kunnen social media beheer uitbesteden. Bij het uitbesteden van het beheer van social media worden de social mediakanalen en contact met bijvoorbeeld fans en/ of klanten uit handen genomen. Op deze manier zou je dus meer tijd en energie kunnen besteden in bijvoorbeeld je werk en je bedrijf.

Wat is een influencer?               

Influencer: een beroep wat je steeds vaker hoort in deze tijd. Een influencer is een persoon, die vaak veel volgers of een heel groot bereik heeft op verschillende social mediakanalen. Influencers hebben dus een groot publiek. Dit zijn vaak jongeren. Bij Influencers gaat het vaak om internet marketing. Wanneer je een influencer ziet, dan promoot hij of zij vaak producten of andere diensten van bijvoorbeeld bedrijven. Het publiek van een influencer luistert in de meeste gevallen naar zo een influencer. Wanneer een influencer bijvoorbeeld een bepaald product promoot, dan zal het publiek dit hoogstwaarschijnlijk aanschaffen. In een tijdperk als nu, is het gebruik maken van een influencer erg belangrijk.

De nadelen van een influencer zijn

Wanneer je een influencer bent, dan kan dit vaak vergeleken worden als een beroemdheid. Dit komt door het grote bereik, die je hebt. Wanneer je ergens over straat loopt dan zullen mensen je herkennen. Ook kunnen mensen vragen of je met ze op de foto wil. Je leven wordt eigenlijk op straat gegooid. Veel mensen kijken of je schouders mee in jouw eigen leven. Je zal, als influencer, erg weinig privacy overhouden. Een ander nadeel van influencer zijn is dat mensen ook veel kritiek zullen hebben. Je zult ook rekening moeten houden met je publiek. Vaak zijn jongeren nog erg beïnvloedbaar. Je zult dus bewust moeten zijn van jouw acties en van jouw uitingen.